6. februar 2010

Vårstemning inne, vinter ute..

Her på vestlandet har vi tidenes vinter. Snøen har lagt siden før jul, og det er fortsatt kaldt. Når solen skinner så glitrer snøen - helt magisk!! Et fantastisk syn.

På kalde dager er det deilig å kose seg inne. Fyre i ovnen, lage te og rigge seg til i sofaen med strikketøy. Slikt kan man gjerne blir vant til! For min del holder jeg på med videreutdanning og har en oppgave hengende over meg. Så her i huset er det knallhard prioritering for tiden, men hva som frister mest er vel ikke vanskelig å gjette...

Våren ser ut til å la vente på seg, men man kan jo lage litt vårstemning inne. Selv er jeg ikke av dem som er møkk lei vinter og snø, men litt vårstemning inne er jo kos da. Derfor ble det litt snoping på Plantasjen til forgje helg.
Tulipanene troner på kjøkkenet. De var på tilbud og jeg falt for fristelsen. Resultatet ble 21 tulipaner ulik farge. Et deilig syn å bli møtt av når man kommer tuslende og er trøtt tidlig på morgenen. Anbefales!
Litt roser ble det også. Valget falt på knall rosa greinroser. De er så fine der de står. Det var masse knopper og de har blomstret en etter en. Slikt må man jo bare bli i godt humør av!!
Jeg er helt enig med Finn Schøll: "Blomster burde være på blå resept!"

Ingen kommentarer: