4. oktober 2007

Her kommer litt nytt..

Her er nytt arbeid på gang. Var på Voss i helgen, og der kom jeg over et deilig garn; Mohair lux natur. Kjøpte en hespe. Hekler på krok nr 7, og bruker også "Mega" fra Idens som effektgarn. Mønsteret fant jeg i "Trendy hekling", siste boken fra hobbyklubben. Det er et trekantsjal.

Mønsteret kommer ikke så godt frem på bilde. Blir nok bedre når sjalet er ferdig og jeg får strekt det ut.

Underveis viste det seg at jeg hadde for lite garn. Det ordnet seg heldigvis etter en tlf til Voss. Fikk sendt to hesper i posten fra butikken, og de kom i dag. Skikkelig service!! Har heklet sjal i samme mønster før, men det var tydeligvis mindre... Det oppdaget jeg ikke før jeg var komt godt igang, så derfor ble det knapt med garn.

Mønsteret til sjalet er faktisk det som vises foran på boken.






Her er et par tøfler i samme mønster som de under. Disse er også strikket i "Fritidsgarn", og er i str. dame. Det gjenstår å sy sammen bak, feste tråder og tove. Tanken er at disse skal jeg faktisk ha selv.






Her er tøffler strikket etter mønster i det nye toveheftet til Sandnes garn. De er strikket i "Fritidsgarn" på pinne nr.5. Kjapt og greit. Disse er i str. 8/10 år.







Her er vottene i str 2 år "ferskt" tovet og ligger til tørk. De er strikket i "Tove" fra Sandnes garn, på pinne nr. 3,5
Denne uken har jeg kost meg med strikkekafè. Det er kjempe moro. Veldig sosialt, og man får mange tips og ideer. Mye fint som frister...
I dag har jeg vært en tur i byen, og da kommer man jo ikke utom en liten tur innom en garnbutikk eller to.... Har kjøpt litt "Safirgarn" på Spar kjøp som skal brukes til toving, og jeg har kjøpt "Alpakka" fra Sandnes garn som skal bli til pulsvarmere. Et par nøster "Fritidsgarn" fra Sandnes, et par-tre nøster "Hubro" fra Dal og et mønsterhefte ble også med hjem. "Uforbederlig garnoman" = meg... He, he... Har mye godt arbeid fremover. Koser meg!!

Ingen kommentarer: