11. april 2010

Endelig vår!!

Det har ikke vært så mye fart her på bloggen, men litt har jeg da strikket. Holder som nevnt tidlegere på med vid.utdanning, og det "stjeler" mye håndarbeidstid når det står på som verst med oppgaveskriving og lesing.


Denne dressen er strikket etter Nøstebarnoppskrift, men er strikket i Big fabel og Alaska fra Drops på pinne nr. 4,5. Det var mye kjekkere å strikke med dette garnet enn med det tynne ullgarnet. Her ble det jevnt og fint :) Denne var ferdig i februar...
Som dere ser så gjenstår festing av tråder, sy fast kanter og sette i knapper.


Hva gjør man når man er på konferanse? Jo, da strikker man labber ;)
Disse babylabbene er strikket i Viking sport på bambus pinne nr. 3,5, etter egen oppskrift. Skal brukes som gaver til nye verdensborgere blandt familie og venner. Som dere ser så mangler siste paret labb nr.2, men den er i farta.


Dette babyteppet er strikket i Viking Sport på bambus pinne nr. 3,5 etter dette mønsteret fra Drops. Kanten rundt er heklet på krok nr. 3,5. Et veldig kjekt mønster å strikke. Er godt fornøyd med resultatet. Teppet skal bli gave.


Her ser dere mønsteret litt bedre. Teppet er ikke dampet eller blokket enda.


Nå holder jeg på med en babyjakke i Lanett. Det tar tid med tynt garn og pinne nr. 2,5, så jeg veksler med litt labbestrikking og annet innimellom.
På tirsdag skal jeg på strikkekafè og det er alltid veldig kjekt. Gleder meg til det.
Ellers kan gleder jeg meg over at våren har kommet her i vest! Denne helgen har vi hatt sol og fine temperaturer. Dessverre har en del planlagte aktiviteter forhindret meg i å være så mye ute som jeg gjerne skulle ønske, men satser på at vi får mange slike dager fremover.
Ha en flott vår!

Ingen kommentarer: