19. desember 2007

Julegaver ferdig!

Her kommer litt bilder av vottene som jeg har strikket. De er strikket på pinne nr. 5,5 i Fritidsgarn fra Sandnes, mønsteret er Månetoppen votter. Det er også noen tøffler. De er stikket i Fritidsgarn etter samme mønster som jeg har brukt på tøffler tidligere. Du finner mere info i tidligere innlegg her i bloggen min.
Først kommer noen bilder av tingene før de er tovet.




Her ser dere bilder av tingene når de er ferdig tovet. Jeg tovet de på 40 grader i maskinen med Milo. Brukte først et vanlig vaskeprogram. Var ikke helt fornøyd, så da ble det en runde på et kort-program i tillegg. Da synes jeg det ble bra. Myke og gode. Håper de faller i smak hos mottakerne. Noen av de er strikket utifra hva som er mottakers favorittfarge. (De gule f.eks... Ikke helt min farge, men er det gult man liker så værsågod.)



















Jeg har kjøpt "bjørnespor" til å stryke på tøfflene. Det er sklisikring.










Ingen kommentarer: